Top

Team Lead Klantenservice | Community Manager ViaTim Pakketpunten

Waarom is dit de job voor jou?

  • De kans om een echte bijdrage te leveren aan een innovatieve scale-up
  • Je eigen te verbeteren en uit te bouwen team
  • Je hebt elke dag de kans om een positieve bijdrage te leveren aan het succes van onze fantastische ViaTim Pakketpunten

Wat je op verjaardagen vertelt dat je doet

“Ik zorg ervoor dat al onze ViaTim Pakketpunten zich thuis voelen in de ViaTim familie!”

Wat je écht doet

  • Je stuurt het team van 2 klantenservice medewerkers aan die alle vragen van onze ViaTim Punten in Nederland en België beantwoorden
  • Als echte Community Manager draag je bij aan het geluk van onze ViaTim Punten
  • Ook jij houdt je dagelijks bezig met de klantenservice via telefoon, mail, WhatsApp en social media
  • Je zorgt voor een goede communicatie en relatie met onze partners, zoals DHL en DPD
  • Nieuwe ViaTim Punten die starten, activeer je wekelijks bij onze vervoerders (DHL en DPD)
  • De nieuwe ViaTim Punten geef je een warm welkom, met onze startpakketten en materialen die ze nodig hebben
  • Wekelijks bespreek je met onze IT afdeling de voortgang van de app en technische ondersteuning voor de ViaTim Punten. Alles zodat jij meer inzicht hebt in de cijfers, maar ook dat dViaTim Punten nog beter geholpen worden
  • Uiteindelijk ben jij verantwoordelijk voor de betrokkenheid van de ViaTim Punten. Dit rapporteer je ook wekelijks in het managementteam

Wie ben jij?

Jij bent een warm iemand die het leuk vindt om in contact te staan met veel mensen. Jij vindt het leuk om aandacht te geven, maar ook om efficiënt verschillende problemen op te pakken naar tevredenheid van het ViaTim Buurtpunt en de consument.

Dagelijks ontvang je telefoontjes met allerhande vragen van mijn app doet het niet tot ik wil een paar daagjes vrij. Dit loopt vaak door elkaar, dus je moet gestructureerd zijn. De ViaTim Pakketpunten zijn het hart van ons bedrijf, het is aan jou om deze warm en kloppend te houden. Je wil goed voor ze zorgen, de aandacht geven die ze verdienen en tegelijkertijd zorgen dat al het werk wordt opgepakt. Je bent dus spil die daar de perfecte balans in kan vinden en oprecht geïnteresseerd is in mensen.

Wat vragen wij van jou?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
  • Stressbestendig en stevig in je schoenen staan
  • Een coachende instelling hebben
  • Aanpakkersmentaliteit en snel kunnen schakelen
  • Klantvriendelijk en geduldig
  • Ervaring is een dikke plus!

Wat heeft ViaTim jou te bieden?

  • Een marktconform salaris
  • Een leuke uitdaging bij een jong bedrijf, waar je veel impact kan maken
  • Een jong team met een gevarieerde skill set
  • Een informeel bedrijf dat open staat voor verbetering
  • Gezellige collega’s
  • Iedere week een gezamenlijke lunch met het gehele team van iedere afdeling. Zo leer je direct al je collega’s kennen.
  • Reiskosten vergoeding
  • Teamuitjes
  • De mogelijkheid om regelmatig thuis te werken

De indeling van jouw dag zal er ongeveer zo uitzien

Rond 9 uur arriveer jij op kantoor. Je wordt begroet door je collega’s en bespreekt onder het genot van een lekker kopje koffie, thee of een glas cola (we won’t judge) wat je de avond ervoor gedaan hebt. Na de discussie “wie het leukste op TV heeft gezien”, begint je werkdag.

Je opent je laptop, start alles op en bekijkt wat er prioriteit heeft voor de agenda’s van je collega’s op de buitendienst. Gaat er een afspraak met een ViaTim Punt niet door, dan geef je dat direct door in ons eigen Communicatiekanaal.

Je begint de dag samen met je team in een daily stand-up meeting en gaat samen bepalen wat er vandaag op de planning staat en wat er prioriteit heeft. Zo werk je met je team stuk voor stuk alle binnenkomende communicatie weg. Soms heb je iemand aan de lijn gehad die moeite had met het inscannen van pakketjes, maar soms moet je iemand bellen die door omstandigheden moet stoppen met het ViaTim Punt. Die willen we liever behouden natuurlijk, dus je doet er alles aan om hier een oplossing voor te zoeken. Ook spreek je met de pakketvervoerder, omdat een ViaTim Buurtpunt niet thuis was tijdens de openingstijden, je checkt even wat er aan de hand was en wat we daarin kunnen betekenen.

Na een lekkere gezamenlijke lunch, neem je contact op met één van de ViaVerbinder’s in de buitendienst. De buitendienst geeft jou documenten door die nodig zijn om de nieuwe punten van die week aan te sluiten maar je mist iets. Jij als vliegende keep regelt het wel even dat je die documenten nog ontvangt voor het aanmelden van de punten van die week.

Hierna heb je een dame aan de lijn die wel zo’n leuke situatie met een klant heeft meegemaakt en een tip heeft voor je. Wat leuk! Je zet het direct in de meestgestelde vragen en vraagt of ze misschien in de nieuwsbrief wil met een foto en interview. Je geeft dit direct door aan je collega die de nieuwsbrief opzet.

Je ziet dat er veel is opgepakt vandaag door jou en het team en je zorgt er dan ook voor dat iedereen de complimenten krijgt die ze verdienen. Wat een top team!
Je kan met een voldaan gevoel naar huis… “weer lekker veel gedaan vandaag!”, morgen weer een nieuwe dag met nieuwe uitdagingen.

Long story short

Lijkt het jou leuk om bij een innovatieve scale-up te werken? Solliciteer dan direct met CV en motivatie! Sollicitaties zonder CV of motivatie nemen wij niet in behandeling. Heb je vragen? Bel ons dan op 010 261 3616.

Sollicitatieformulier

  • Laat voor onze administratie a.u.b. weten naar welke functie je solliciteert.
  • Laat ons weten waarom je graag bij ViaTim wilt werken. Heb je een mooie motivatiebrief in Word of PDF? Upload die dan hieronder.

  • Bij het invullen van dit formulier gebruiken wij de ingevulde gegevens om je te kunnen contacteren.

    Hier kan je bekijken hoe wij jouw gegevens verwerken en hoe lang wij deze bewaren.