Top

Directeur / CEO / Ondernemer ViaTim België

Wij geloven dat verbinden het leven mooier maakt. Door de buurt te verbinden met de online wereld, zorgen we voor nog meer gemak en efficiëntie.
Dit doet ViaTim door het opzetten van een netwerk van ViaTim Punten. Een ViaTim Punt is een buurtgenoot, die overdag thuis is en klaar wil staan voor zijn of haar wijk. Zij ontvangen, bezorgen en verzenden de pakketten van hun buurt. Wij doen dit in opdracht van landelijke vervoerders zoals DPD en DHL.

Na een enorme groei in Nederland is ViaTim sinds augustus in België actief. DPD als Nederlandse klant heeft ons gevraagd om in België te lanceren met een LOI die ons tot enorme groei in staat stelt. Daarom zijn we op zoek naar een gedreven intrapreneur die ViaTim België gaat leiden van opstart tot landelijke dekking; van 0 naar 150.000 pakketten per maand, van één vervoerder naar drie vervoerders!

Triggeren de woorden: ‘ondernemen, startup/scale-up, snel en hard werken, veel resultaat, innovatie, uitdaging, leuke werkomgeving’ en onze missie jou, laat dan van je horen! We zouden het heel leuk vinden om met jou in gesprek te gaan om te kijken hoe wij samen ViaTim in België de nummer één servicepunten-netwerk kunnen maken.

Dit zijn de leuke én uitdagende verantwoordelijkheden

Tijdens de eerste fase ondersteun je jouw operationele team (binnen- en buitendienst) met concrete manuren, en verzorg je alle handleidingen en procedures. Je bent verantwoordelijk voor het aansluiten van nieuwe klanten, een lokaal team opzetten en je eigen sales en administratie beheren.

Als Head of Market België rapporteer je aan de oprichter/CEO Michiel Nieuwkerk. Het is jouw taak om ViaTim neer te zetten als een echt Belgisch bedrijf, dat door iedereen in België wordt omarmd.

ViaTim werkt op basis van de LEAN (start-up) filosofie. Met duidelijke standaard routines, metingen, gestructureerde meetings en scrum. Zolang je binnen onze missie en visie beweegt heb je veel ondernemersvrijheid. Probeer, faal, leer en maak successen.

Wie zoeken wij?

Jij hebt echt een ondernemersmentaliteit met meer dan 10 jaar relevante werkervaring. Je gaat ViaTim zien als jouw baby, jouw bedrijf. Je kan iedereen enthousiasmeren, van IT tot pakketbezorger, iedereen gaat harder wil lopen en is blij om voor je te werken. Jij en jouw team zorgen dat ViaTim de last-mile bezorger van België wordt!

  • Je hebt een afgeronde HBO/WO-opleiding en minimaal 10 jaar relevante werkervaring
  • Je hebt een bewezen track record met aantoonbaar resultaat in het continu implementeren van nieuwe en beheersen van bestaande processen
  • Je bent hands-on in het uittesten van nieuwe processen
  • Je kan een strategie vertalen in een implementatieplan.
  • Je kan de uitvoering van het implementatieplan overzien, stabiel houden, maar ook aanpassen als jij ziet dat dit nodig is om sneller groei te realiseren.
  • Je kan verschillende afdelingen overzien, zodat alle neuzen dezelfde kant op staan
  • Je bent tot op het bot gedreven om een grote bijdrage te leveren aan de groei van een vernieuwend bedrijf
  • Je hebt ervaring met het werken, bijhouden en rapporteren conform budgetten
  • Je bent bewezen resultaat gedreven
  • Ervaring met het werken in een startup omgeving is een pré
  • Ervaring met het werken in de logistiek en/of e-commerce is een pré

Wat heeft ViaTim jou te bieden?

  • Marktconform salaris/management fee. Bereidheid tot ‘skin-in-the-game’ met bijvoorbeeld aandelen-opties heeft een absolute pré
  • Een (eigen) bedrijf opzetten in België
  • Een basis van: klanten, IT, marketing en bestaande processen
  • Ervaring opdoen in een scale-up
  • Positie in het management team
  • Directe betrokkenheid bij en invloed op het gehele bedrijfsproces
  • Echte impact op een groeimarkt sterk onderhevig aan ontwikkeling
  • Super leuke gezellige collega’s en toffe team uitjes
  • Flexibele werkuren

Waar het allemaal begon…

In 2016 is ViaTim in Nederland begonnen. Als echte start-up zijn wij op zoek gegaan naar een business en verdienmodel: een whitelabel servicepunten netwerk voor vervoerders. Partijen zoals DHL en DPD huren ons netwerk in als servicepunt waar consumenten pakketten kunnen afhalen, inleveren of bezorgd kunnen krijgen. Sinds 2018 is ViaTim hard gegroeid, met een stabiele groei van jaarlijks 300% naar inmiddels een bedrijf met 600 ViaTim Punten die elke maand 350.000 pakketten afhandelen.

Één van deze vervoerder klanten, DPD, heeft gevraagd of wij onze diensten kunnen gaan uitbreiden naar België. Dit stelt het ons in staat om top 3 servicepunten-netwerk van België te worden binnen twee jaar. We hebben meerdere financieringsrondes succesvol afgerond. Zo zijn voor België de middelen beschikbaar om ViaTim op te zetten en te laten groeien.

We houden van aanpakken en resultaat, maar we zijn ook mensen met een warm hart. Wij geloven dat een bedrijf zijn positie in de maatschappij kan gebruiken om een betere wereld voor ons alles achter te laten. Wij geloven dat onze ViaTim Punten de wijken kunnen verbinden en dat met deze connecties het leven voor alle partijen leuker gemaakt wordt. Daarbij willen wij ook ondersteunen op het gebied van: laaggeletterdheid, micro-ondernemerschap en sociale connecties. Commercieel en maatschappelijk willen wij een waardevol bedrijf zijn.

Long story short

Lijkt het jou leuk om bij een innovatieve startup te werken? Solliciteer dan direct met CV en motivatie! Sollicitaties zonder CV of motivatie nemen wij niet in behandeling. Heb je vragen? Bel ons dan op 010 261 36

Sollicitatieformulier

  • Laat voor onze administratie a.u.b. weten naar welke functie je solliciteert.
  • Laat ons weten waarom je graag bij ViaTim wilt werken. Heb je een mooie motivatiebrief in Word of PDF? Upload die dan hieronder.

  • Bij het invullen van dit formulier gebruiken wij de ingevulde gegevens om je te kunnen contacteren.

    Hier kan je bekijken hoe wij jouw gegevens verwerken en hoe lang wij deze bewaren.