Top

Medewerker binnendienst / Klantenservice medewerker

Wat je op verjaardagen vertelt dat je doet

“Ik ben het eerste aanspreekpunt voor alle ViaTim Punten en sta heel de dag voor ze klaar!”

Wat je echt doet

  • De communicatie met alle ViaTim pakketpunten en consumenten via chat, telefoon, email en WhatsApp
  • De communicatie met alle verzenders, zoals o.a. DHL, DPD
  • Het nabellen van klachten en ViaTim Punten die willen stoppen
  • Het wekelijks aanmelden van nieuwe ViaTim Punten
  • De administratie die bij bovenstaande punten hoort secuur bijhouden
  • Het versturen van opstart pakketten en materialen voor de ViaTim Punten
  • Het up to date houden van ViaTim Punten op onze website
  • Het ondersteunen van de buitendienst

Wie ben jij?

Jij bent een warm iemand die het leuk vindt om in contact te staan met heel veel mensen. Jij vindt het leuk om aandacht te geven, maar ook om efficiënt verschillende problemen op te pakken naar tevredenheid van het ViaTim Punt en de consument. Dagelijks ontvang je telefoontjes met allerhande vragen van “mijn app doet het niet” tot “ik wil een paar daagjes vrij”. Dit loopt vaak door elkaar, dus je moet gestructureerd zijn. Het ViaTim Punt is ons uithangbord, eigenlijk het enige wat ViaTim is, zijn onze ViaTim Punten. Dus we willen goed voor ze zijn, goed voor ze zorgen en dat met aandacht, terwijl het soms best moeilijk kan zijn om ook al het werk weg te werken en die aandacht te geven. Wij zoeken die spil die daar de perfecte balans in kan vinden en oprecht is geïnteresseerd in mensen.

Hoe ga jij dit allemaal aanpakken?

  • Je houd van mensen en het in contact zijn met mensen
  • Jij bent een echte aanpakker en springt direct in die telefoon om contact op te nemen met een ViaTim Punt of een verzender
  • Door jouw gestructureerde aanpak weet je prioriteiten te stellen en zet je de belangrijkste belletjes van die dag op nr 1
  • Met jouw vlotte babbel vlieg je, zonder op kwaliteit in te leveren, door de binnenkomende communicatie heen
  • Je pakt niet alleen de leuke gesprekken, maar ook de moeilijke gesprekken zonder twijfel op. Je belt bijvoorbeeld klachten na en eventuele stoppers om ze proberen binnen te houden
  • Hiervoor moet je soms ook sterk in je schoenen staan en weten hoe je doorpakt
  • Jij weet je buitendienst collega’s zo te ondersteunen, dat deze zonder problemen nieuwe ViaTim Punten kunnen aansluiten
  • Door jouw flexibiliteit en professionaliteit ga je alle uitdagingen met succes aan, ook in stressvolle situaties

Wat vragen wij van jou?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
  • Stressbestendig en stevig in je schoenen staan
  • Aanpakkersmentaliteit en snel kunnen schakelen
  • Klantvriendelijk en geduldig
  • Prioriteiten kunnen stellen
  • Een eigen mening
  • Doorzettingsvermogen
  • Oplossingsgericht
  • Proces- en Planmatig kunnen werken
  • Ervaring in een soortgelijke functie is een dikke plus!

Wat heeft ViaTim jou te bieden?

  • Euro’s €1800,- tot €2200,- bruto o.b.v. 40 uur
  • Een toffe uitdaging bij een jong bedrijf waar je veel input kan leveren
  • Een jong team met een gevarieerde skill set
  • Een informeel bedrijf dat open staat voor verbetering
  • Gezellige collega’s

Maar.. wie is nou die Tim?

Om eerlijk te zijn is er niemand die Tim heet bij ViaTim. ViaTim is een jong en innovatief bedrijf met als missie om de wijk te verbinden en zo het leven leuker en gemakkelijker te maken. Wij zorgen ervoor dat het leven in elke wijk van Nederland nog leuker wordt!

In 2016 is ViaTim begonnen als startup, fast forward naar nu en ViaTim is gegroeid naar een echte scale-up met een netwerk van ruim 600 ViaTim buurtpunten die samen elke maand meer dan 300.000 pakketten voor de wijk aannemen, uitgeven en bezorgen. De groei is niet te stoppen, in 2020 zijn we drie keer zo groot geworden. Deze trend zet zich door, want komende jaar zullen we weer met factor 3 gaan groeien.

Onze visie is nooit veranderd. Wij geloven dat als wij de mensen in de wijk met elkaar in contact brengen, dat je samen het leven leuker kunt maken. Onze ViaTim Punten zijn de kracht van ons model, onze ambassadeurs in elke wijk. Zij zijn de mensen die elke dag met onze klanten in contact staan.

De indeling van jouw dag zal er ongeveer zo uitzien

Rond 9 uur arriveer jij op kantoor. Je wordt begroet door je collega’s en bespreekt onder het genot van een lekker kopje koffie, thee of een glas cola (we won’t judge) wat je de avond ervoor gedaan hebt. Na de discussie “wie het leukste op TV heeft gezien”, begint je werkdag.

Je opent je laptop, start alles op en bekijkt wat er prioriteit heeft voor de Buitendienst. Gaat er een afspraak niet door, dan geef je dat direct door in ons eigen Communicatiekanaal. Daarna bekijk je alle berichten die zijn binnengekomen en bepaal je wat er prioriteit heeft. Zo werk je stuk voor stuk alles weg. Natuurlijk zal je de hele dag ook telefonisch gestoord worden met vragen en problemen van de ViaTim Punten die opgelost moeten worden Je hebt net iemand aan de lijn gehad die moeite had met het inscannen van pakketjes, maar hierna moet je iemand bellen die door omstandigheden moet stoppen met het ViaTim Punt. Die willen we liever behouden natuurlijk, dus je doet er alles aan om hier een oplossing voor te zoeken. Ook belde de verzender net dat een bepaald ViaTim Punt niet aanwezig was op de afgesproken tijden, even checken wat er daar aan de hand was en of we daar iets in kunnen betekenen.

Na een lekkere gezamenlijke lunch, neem je contact op met één van de ViaVerbinder’s in de buitendienst. De buitendienst geeft jou documenten door die nodig zijn om de nieuwe punten van die week aan te sluiten maar je mist iets. Jij als vliegende keep regelt het wel even dat je die documenten nog ontvangt voor het aanmelden van de punten van die week.

Hierna heb je een dame aan de lijn die wel zo’n leuke situatie met een klant heeft meegemaakt en een tip heeft voor je. Wat leuk! Je zet het direct in de meestgestelde vragen en vraagt of ze misschien in de 2 wekelijks nieuwsbrief wil met een foto en interview. Je geeft dit direct door aan je collega die de nieuwsbrief opzet.

Na het wegwerken van de laatste whatsapps, nadert het einde van de dag. Je kan met een voldaan gevoel naar huis… “weer lekker veel gedaan vandaag!”, morgen weer een nieuwe dag met nieuwe uitdagingen.

Long story short

Lijkt het jou leuk om bij een innovatieve startup te werken? Solliciteer dan direct met CV en motivatie! Sollicitaties zonder CV of motivatie nemen wij niet in behandeling. Heb je vragen? Bel ons dan op 010 26 13 616.

Sollicitatieformulier

  • Laat voor onze administratie a.u.b. weten naar welke functie je solliciteert.
  • Laat ons weten waarom je graag bij ViaTim wilt werken. Heb je een mooie motivatiebrief in Word of PDF? Upload die dan hieronder.

  • Bij het invullen van dit formulier gebruiken wij de ingevulde gegevens om je te kunnen contacteren.

    Hier kan je bekijken hoe wij jouw gegevens verwerken en hoe lang wij deze bewaren.