Top

Logistiek Manager

ViaTim is een jong en innovatief bedrijf met als missie om de wijk te verbinden en zo het leven leuker en gemakkelijker te maken. Wij zorgen ervoor dat het leven in elke wijk van Nederland nog leuker wordt!

In 2016 is ViaTim begonnen als startup, fast forward naar nu en ViaTim is gegroeid naar een echte scale-up met een netwerk van ruim 600 ViaTim buurtpunten die samen elke maand meer dan 300.000 pakketten voor de wijk aannemen, uitgeven en bezorgen. De groei is niet te stoppen, in 2020 zijn we drie keer zo groot geworden. Deze trend zet zich door, want komende jaar zullen we weer met factor 3 gaan groeien.

Onze visie is nooit veranderd. Wij geloven dat als wij de mensen in de wijk met elkaar in contact brengen, dat je samen het leven leuker kunt maken. Onze ViaTim Punten zijn de kracht van ons model, onze ambassadeurs in elke wijk. Zij zijn de mensen die elke dag met onze klanten in contact staan.

In 2022 gaan we doorgroeien naar 2.000 ViaTim Punten met 900.000 pakketten per jaar, en zetten we onze eerste stappen in België. Naast deze servicepunten hebben we een andere belangrijke tak, namelijk het van A tot Z verzorgen van verzendingen voor webshops. Ook hierin hebben we de afgelopen jaren grote stappen gezet. Om deze groei te kunnen faciliteren zoeken we een ervaren logistiek manager.

De logistiek manager is verantwoordelijk over de gehele logistieke keten rondom de bestellingen van onze webshop-klanten. De omzet uit deze logistieke keten stelt ViaTim in staat om verder door te groeien. Op dit moment dient een verdere professionaliseringsslag gemaakt te worden. We moeten van start-up / scale-up fase naar een professionele werkomgeving waar gewerkt wordt met SOP’s, efficiëntie en controles. Daarnaast dienen nieuwe klanten op een zorgvuldige wijze geïmplementeerd te worden in onze systemen, waarbij jij als logistiek manager de lead hebt om dit in goede banen te leiden samen met de sales en IT-afdeling.

We zijn de afgelopen jaren gegroeid van 4.000 naar 60.000 pakketten per maand en zijn nu op zoek naar iemand die ViaTim kan helpen van 60.000 naar 300.000 pakketten per maand. Het is belangrijk dat hierbij de bestaande competenties in het team worden aangevuld, mede door een duidelijke rolverdeling met het huidige management.

Onze huidige Pakketmeester Arno stuurt momenteel 24/7 een team aan bestaande uit 5 flexibel werkende bezorgers. Hij bezit de kwaliteiten om zaken ad hoc goed voor elkaar te krijgen. De aanvulling die we zoeken omvat het aansturen van de bezorgers, routeplanningen en in nauw contact staan met onze webshop-klanten.

Belangrijke ontwikkelpunten voor deze afdeling zijn zaken zoals:

  • Performance management
  • Afhandeling van probleem-pakketten
  • Rapportages richting klanten en management (worden pakketten op tijd bezorgd)
  • Verdere digitalisering van rit- en schaderegistratie
  • Analyses van het wagenpark
  • Tijds-consumptie en performance van de bezorgers
  • Klanttevredenheid

ViaTim haalt zeven dagen per week pakketten af bij webshops. De dagelijkse leiding over het team van bezorgers en het sorteren van pakketten zal bij de huidige Pakketmeester liggen.
Operationele-, financiële- en rapportageverbeteringen komen bij jou als nieuwe logistiek manager te liggen. Gezamenlijk zullen jij en de huidige Pakketmeester de verantwoordelijkheid dragen over de 24/7 service die we bieden. Momenteel wordt dit met bereikbaarheidsdiensten ingevuld.

Het profiel:

  • Je begrijpt en omarmt de scale-up mentaliteit, maar wil dit wel naar een hoger niveau tillen.
  • Je krijgt dus de kans om de organisatie verder te professionaliseren door transparante en gestructureerde productie- en logistieke werkprocessen neer te zetten. Het is belangrijk dat je de LEAN-gedachte kan implementeren in het team
  • De verbetervoorstellen die je maakt kan je projectmatig implementeren. Het opstellen en bewaken van procedures en workflows is essentieel
  • Met jouw aandacht en inzet kan je het team en het proces herstructureren en productiviteitsverbetering realiseren
  • Je kan daarbij goed schakelen tussen ‘met je handen bezig zijn’ en performance management of financiële rapportages maken
  • Het belangrijk dat je goede analyses kan maken vanuit onze systemen, om zo de prestaties van de afdelingen te monitoren en hierover te rapporteren
  • Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel, en je zorgt ervoor dat noodzakelijke verbeteringen in de dienstverlening tijdig worden aangepakt. Dit doe je natuurlijk in overleg met onze sales afdeling, zodat zij altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in onze dienstverlening.
  • Je houdt je daarnaast aan de ene kant bezig met het integreren van nieuwe klanten in onze systemen, en onderhoudt aan de andere kant ook goed contact met onze leveranciers
  • Outsourcing en insourcing van andere Logistieke Service Providers is jou daarbij niet vreemd, want je wil een continue goed service level kunnen bieden tegen een goede inkoopprijs

Wat vragen wij van jou?

  • Een (beroeps)opleiding en/of werkervaring op HBO-niveau richting bedrijfskunde of logistiek
  • Aantoonbare werkervaring op een logistieke afdeling, waarvan tenminste 5 jaar als logistiek leidinggevende en aantoonbare ervaring met LEAN-principes en capaciteitsplanning
  • Branche gerelateerde ervaring is een pré
  • Goede kennis van WMS, het Microsoft Office pakket, ervaring met ERP-systeem is absoluut een voorwaarde
  • Kennis en ervaring met geavanceerde Planning & Scheduling systemen
  • Betrouwbare managementinformatie ontwikkelen en/of beheersen
  • Cijfer- en procesmatig inzicht, budgetbewust, snel schakelen en efficiëntie realiseren
  • Ondernemend leiderschap, gezonde balans tussen mensgerichtheid en zakelijkheid
  • Aandacht voor kwaliteit, een procesmatige en gestructureerde aanpak

Wat heeft ViaTim jou te bieden?

  • €2.700 – €3.500 per maand, afhankelijk van ervaring
  • Nauwe betrokkenheid in het gehele bedrijfsproces
  • Een informeel bedrijf dat elke dag verbetert
  • Een kans om in het diepe te springen en te doen!
  • Jouw ideeën zonder poespas gewoon uitvoeren
  • Echte impact hebben op de groei van een bedrijf

Long story short

Lijkt het jou leuk om bij een innovatieve scale-up te werken? Solliciteer dan direct met CV en motivatie! Sollicitaties zonder CV of motivatie nemen wij niet in behandeling. Heb je vragen? Bel ons dan op 010 261 3616 en vraag naar Ivo Goes.

Sollicitatieformulier

  • Laat voor onze administratie a.u.b. weten naar welke functie je solliciteert.
  • Laat ons weten waarom je graag bij ViaTim wilt werken. Heb je een mooie motivatiebrief in Word of PDF? Upload die dan hieronder.

  • Bij het invullen van dit formulier gebruiken wij de ingevulde gegevens om je te kunnen contacteren.

    Hier kan je bekijken hoe wij jouw gegevens verwerken en hoe lang wij deze bewaren.